Skip to main content

ภาษาอังกฤษเพื่อการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืน (English for Sustainable Tourism)


BUU




About This Course

แนวคิดเกี่ยวกับความยั่งยืน เป้าหมายการพัฒนาที่ยั่งยืนขององค์การสหประชาชาติ องค์ประกอบของการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืน กระแสการท่องเที่ยวร่วมสมัย ประเภทของการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืน กลยุทธ์การตลาดการท่องเที่ยว ระบบขนส่งด้านการท่องเที่ยว การท่องเที่ยวท้องถิ่น การมีส่วนร่วมของผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย ความหมาย ชนิด และผลกระทบในลักษณะทั่วไปของการท่องเที่ยว การเข้าถึง ความเสมอภาค และความอดทนอดกลั้นต่อการใช้ภาษาและรูปแบบการประกอบธุรกิจท่องเที่ยว ตัวอย่างและการวิเคราะห์กรณีศึกษาเกี่ยวกับการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืนทั้งในประเทศไทยและต่างประเทศ

The concepts of sustainability; UN sustainable development goals; components of sustainable tourism; contemporary tourism trends; sustainable tourism types; marketing strategies; sustainable tourism logistics; local tourism; stakeholder involvement; meanings; types and impacts of stereotypes and assumptions; inclusiveness; equity and tolerance in tourism business models and languages; examples and analysis of sustainable tourism case studies in Thailand and abroad

Requirements

No requirements are needed.

Course Staff

Course Staff Image #1

Staff Member #1

Mr.Steven John BODLEY, Lecturer at Department of English for Business Communication, Faculty of Science and Arts, Burapha University Chanthaburi Campus

Course Staff Image #2

Staff Member #2

อาจารย์ธีระวรรธน์ บุญไชยโรจน์ ศศ.ม. (ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร) มหาวิทยาลัยบูรพา

Enroll